Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Adamski Tomasz (kulturoznawstwo)
(1)
Chaciński Jarosław
(1)
Józefowicz Anna (filologia polska)
(1)
Krysztofik-Gogol Elżbieta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Przerembska Violetta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Wychowanie estetyczne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 174-186.
I. MUZYKA: Wprowadzenie ; Pomiędzy tym, co "własne", a tym, co "obce" w muzyce – próba określenia podstawy dla muzycznie zorientowanej edukacji międzykulturowej ; Edukacja międzykulturowa i edukacja muzyczna - cele, założenia i ogólna charakterystyka ; Muzyczna edukacja międzykulturowa na przykładzie poznawania sztuki ludowej różnych kultur ; Muzyczna edukacja międzykulturowa w polskiej szkole - impulsy, propozycje i dydaktyczne rozwiązania ; Przykładowe lekcje muzycznej edukacji międzykulturowej: Muzyka ludowa Niemiec ; Sakralna muzyka Kościoła ewangelicko-augsburskiego ; Żydowska muzyka ludowa - pieśni jidysz i muzyka klezmerska ; Ukraińska muzyka ludowa ; "Ocalały z Warszawy" Arnolda Schoenberga - pamięć o Holocauście wyrażona językiem muzyki współczesnej ; Refleksje końcowe ; II.. TANIEC I RUCH: Wprowadzenie ; Taniec a idea edukacji międzykulturowej ; Zacznij od siebie - praca nad świadomością swego ciała i ruchu ; Intuicja i poczucie bezpieczeństwa – przygotowanie do "współbycia" z Innymi ; Idea dialogu i komunikowania się a doświadczenie ruchu autentycznego ; III. LITERATURA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY: Wprowadzenie ; Klasyka baśniowa a temat Inności ; Międzykulturowe bajki ; Podania, legendy, lokalne opowieści ludowe – możliwości ich wykorzystania dla celów edukacji międzykulturowej ; Spotkania z Innym w kanonie i poza kanonem lektur szkolnych ; Przegląd, miejsce i znaczenie najnowszej prozy dziecięcej i młodzieżowej dla celów edukacji międzykulturowej ; Propozycje metodyczne - impuls do dyskusji ; IV. FILM: Wprowadzenie ; Szwecja, czyli idealny system, który nie działa: Zozo wśród jasnowłosych Szwedów, Gra imigrantów z systemem ; Australia i Nowa Zelandia - w stronę kultury tradycyjnej ; Molly wraca do domu ; Izrael, czyli wieloetniczność ; Wielka Brytania, czyli dziewczyny chcą żyć po swojemu ; Polska: Diabły, diabły, czyli Żydzi i Cyganie ; Wychowanie przez film. Warsztaty filmowe ; Wszyscy jesteśmy nomadami. Refleksje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103513 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej